Pada 13 Ogos 2009 hari tu, aku adik beradik berpakat untuk membuat jamuan makan2 kat rumah aku…. sepatutnye pada 12 haribulan hari tu, tapi postpone esoknye…. Semua adik beradik aku datang serta anak2 buah aku yang lain….. Tapi Intan dan Izzat balik awal sebab ada hal lain… So, tak dapatlah makan ramai2….

Menu wajib kalau kitaorang buat jamuan makan2 semestinye Kek dan Satey Haji Samuri… Macam satey ni takde lah kerjenye aku nak pergi sampai Kajang, sebab kat Restoran Jejantas Sg.Buloh dan di Up Town Damansara pun dah ada cawangan….. Kali ni adik aku Azu kena belikan semua tu memandangkan aku kena ambil adik aku Anor kat Sepang…. Sure sampai lambat dan tak sempat untuk beli nanti…. Mak aku pulak punyalah rajin hari ni, dia buat kuih kasui satu talam dan kuih seri muka satu talam…. nyam2.. lama mak aku tak buat kuih tu…. nombor satu favorite aku adalah seri muka….. sebab tu muka aku berseri2…. konon… uweeekkk…

Inilah orang2 yang meramaikan rumah aku malam tu…. termasuk adik ipar aku sekali…. tak masuk dalam gambar sebab dia jadi photographer time ni….. tapi kalau tengok dalam gambar ini, macam bapa aku yang sambut harijadi….. sebab posisi tu bapa aku yang ponyaaa….. walaupun keluarga akak aku takde, meriah tetap meriah…. kalau2 ada Izzat dan Intan….. Huru-hara rumah aku dibuatnye…..

Tengah nyalakan lilin untuk kek mak aku…. sebenarnye lilin tu banyak sebab umur dah 58 tahun…. ada 5 lilin besar dan 8 lilin kecil…. kalau aku letak semuanye jawabnye penuh satu kek nanti… hehehe……

Mak aku punya kerja…. orang tiup lilin dulu… ini tak lilin dah nyala dia pergi potong kek pulak dulu…. entah apa2 entah….

Kitaorang suruh stop potong, baru lepas tu mak aku tiup…. kelakar2……

Anak buah aku mula sibuk je kat Wannye…. Ada kek, siapa yang tak suka iyer tak….???

Masa untuk memotong kek harijadi…..

Tangan2 yang tak sabar nak makan kek…. bersimpang siul….

Anak buah aku Melly yang paling seronok malam tu, macam2 dia makan malam tu…. satey pun dia nak makan sendiri… takut tercucuk je….. Macam nilah aktiviti kekeluargaan family aku…. maklumlah keluarga tak besar…. Kalau kitaorang ada kat rumah mak aku di Banting dah sure kitaorang buat BBQ dah…. rumah aku takde ruang nak buat benda2 macam tu…. kalau buat kat balcony rumah aku jawabnye berminyak2 lah rumah aku…..

Tengah suapkan mak aku kek harijadi nye….. yang bestnye cucu mandang je dari bawah…..

Suap kek abah pulak…. Bapa aku bukan suka sangat kek, aku sumbat juga.. hehehe… jahat punya anak….

Birthday women…. Mak aku…. Hajah Mobimah Binti Abu Bakar….

Walaupun harijadinye, tanggungjawab untuk suapkan makanan kat bapa aku still diteruskan…..

Aksi si kucing….. seronok juga aku malam tu…. bila semuanye berkumpul walaupun tak cukup korem…..

Ini anak buah kesayangan aku…. Raja Nur Emily a.k.a Melly….. Paling kecoh malam tu…..

Yang ni adik ipar aku, kebetulan dia cuti hari ni… bagus juga dia ada boleh tolong habiskan apa yang ada… hehehe….

Dah suap atok, suap cucu pulak…. Si Melly ni punya perangai… kalau nak tahu… apa yang Wan nye bagi kat atoknye, dia pun nak juga….

Nampak tak kekecohan berlaku….. Melly entah nak ke mana2 saje dia….

Posing maut dari kedua2 adik aku…. Menyampahlah tengok….

Pasangan adik aku Azu dan suaminye Raja Iskandar…..

Amboi Is… takkan sampai begitu sekali makan…. Yang adik ipar aku pulak buat2 muka terkejut…. Ini adalah lakonan belaka….

View dari atas…. mempunyai keadaan lanskap yang amat menarik dan tersusun… hehehe… huru hara jadinye rumah aku….

Pose maut dari adik aku setelah perutnye kenyang…. Senyum sampai ke telinga…..

Yang ni Si Melly yang suka sangat makan buah dokong…. Nak makan kopek kulit sendiri….

Selesai makan2, lepak2 kejap melayan si kecil… Tengok TV sambil borak2… makan2 apa yang patut…. Dalam pukul 1.30 pagi baru adik aku balik ke rumah dia…. Yang aku tak tidur lagi, buat apa yang patut dan siapkan kerja yang belum selesai….. Dalam pukul 3.00 pagi baru aku melenakan mata….. Zzzzzzzzzzzzzzz………. zzzzzzzz………