Yang ni adalah kesinambungan aktiviti (18/10/2009) aku dengan wife aku dan Intan….. Pagi round2 cari nasi lemak….. Malam tu pulak round2 cari Chaw Kuew Tiaw…. Tempat biasa aku pergi kalah nak makan Chaw Kuew Tiaw adalah di kawasan medan selera UpTown Kota Damansara…. Kat sini banyak kedai yang diusahakan oleh orang2 Melayu kita…..

Dan yang ini jugalah kedai yang biasa aku pergi….. walaupun jarang2 ke sini…. ramai orang, serabut kepala…. kalau sekali sekala tu oklah juga….. Biasanye orang yang datang kat sini mesti round2 dulu, tapi aku suka makan dulu baru roundso, takdelah lemak2 menjadi tepu….. macam senamanlah juga…..

Dari awal sampai hujung, kedai2 yang ada kat situ sama jer menunye…. jadi aku ni jenis malas nak memilih, so cari yang dekat dan tak ramai orang dan yang selalu aku singgah…. kalau ikutkan rasanye lebih kurang jer….. Aku sampai kat sini malam tu dekat pukul 12.00 malam…. kalau datang awal tak ramai yang buka lagi… sebab diaorang ni berniaga sebelah malam sampai pukul 4.00 pagi…..

Sementara menunggu hidangan sampai…. Intan kerjanye snap gambar kitaorang jer…..

Wahhhh menu yang dipesan telah sampai….. Air yang pastinye Limau Ais taknak biji…..

Sebenarnye aku datang ke sini untuk melayan wife aku….. dia teringin nak makan Chaw Kuew Tiaw….. Kalau ikut aku ni malas nak keluar malam2…. lagi2 malam minggu…. bukan apa selalu benar ada road block….. malas betul nak harung kesesakan jalan raya…… Walhal tekak aku pun teringin juga sebenarnye….. selain tu aje nak bawa anak buah jalan2 tengah malam… dah cukup umur bolehlah bawa….. kalau tak dah sure suruh tidur, dah malam esok nak buat kerja sekolah… cewah macam cikgulah pulak….

Setengah jam kemudian….. semuanye settle…… tinggal pinggan jer…...

Sukalah tu… apa yang dihajat dah tercapai…….

Settle makan macam biasa pusing2 kejap tengok apa ada barangan baru dan pentingnye menarik perhatian….

Macam2 juga barang yang baru ada dijual…. Tapi kualitinye kurang sikitlah… aku pun jenis kurang sikit nak membeli barangan macam tu…. Kalau nak beli pun yang betul2 ada kualiti sikit sekurang2nye…. Sebab kat sini bukan jual barangan yang original….. semuanye dari jenis type B dan C….. Tapi still ada juga barangan yang cantik2 yang boleh dibeli….

Gambar kandid dari kamera Intan…..


Time ni pun dia nak snap… Aku dalam kekeliruan, nak ke mana lepas ni… macam sama je laluannye….

Intan dan makngahnye sedang memilih sepit/kepit/sekak/tekak untuk rambut….. Kalau dah perempuan tetap perempuan….
Kitaorang beredar balik ke rumah dekat pukul 3.00 pagi juga….. nasib baik rumah dekat… kalau tak terasa juga seksanye nak balik sambil perut kengang…. hehehe….. Sampai rumah tak hingat donia dah…. tukar baju terus tidur……. ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzz