Lihatlah siapakah ini..??? Alaaa anak buah akulah Si Melly…. Sepanjang tinggal dengan aku di Banting, dia asyik demam jer kerjanye… Maklumlah sekarang ni musim panas… Malam jer demam, malam jer mesti demam… So, aku ambil keputusan untuk potong rambutnye….

Tapi kali ni best sikit…. Sebab masa mula2 nak pergi gunting dia bersungguh2 kata nak potong…. Bila dah sampai kat kedai, mulalah dia cari alasan taknak potong dah… Aku dah masak dengan budak2 macam ni… hehehehe… nasib baik orang takde….

Jawabnye aku kenalah pangku dia sambil pegang tangannye…. Sebab dia taknak naik kerusi salon tu… Dia kata nak potong kat kerusi menunggu…. Mana boleh….!!!

So, inilah cara terbaru untuk semua ibubapa2 di luar sana sekiranye anak2 anda berikan alasan untuk katakan tidak pada nyonya potong rambut yer… Pegang sama dia macam ni…. Tapi dengan kita2 sekali baju penuh rambut…. Takpe janji dapat potong….

Jangan pegang kuat sangat nanti tangan dia sakit pulak…. Selain tu kita berboraklah dengan dia supaya dia leka dengan apa nyonya tu buat kat dia…. Macam aku, aku selalu umpan Melly kata nak McDonald tak…??? Pasti dia nak punya… Lepas tu katakan nak beli mainanlah lepas ni… Hehehehe… Selamat mencuba….
*Nyonya ni pun satu, muka banyak asamlah… Tapi hati baik…. Ok siap…!!! Berapa nyonya…??? RM5.00 jer….