Isnin hari tu (kiranye semalamlah)… Pagi2 lagi aku dah bersiap untuk hantar adik aku Anor ke UiTM Shah Alam… Malas nak hantar pada hari Ahad tu sebab dia kata ada kerja lagi yang kena settlekan… Ada assignment photography, macam biasalah mesti minta pertolongan aku punya…. So, pukul 8.30 pagi tu panaskan enjin kereta dalam 15 minit dan terus ke hospital kejap sebab nak berikan sarapan pagi kat mak aku…. Dalam perjalanan tu terasa lain macam pulak kereta aku Si Puteh…. Bunyi besi bergesel pada bahagian brek… Makin lama makin kuat… Apasal lah pulak ni… Brek pad habis ker… Rasanye dah ganti dah… Aku pun dah lupa sebenarnye… Tapi itulah tanggapan aku untuk bunyi tersebut…

Aku pun bagi tahu adik aku yang aku akan singgah bengkel kalau masih ada bunyi lagi… Dari hospital aku pun bertolaklah ke Shah Alam… Dalam kawasan hospital lagi bunyi tu dah mula balik… Memang kena juga ke bengkel ni… Adik aku hari tu ada kelas petang so sempatlah kalau nak tukar apa yang patut….
Sampai bengkel terus beritahu kat cina bengkel tu… Bengkel ni memang dah lama aku kenal dan bapa aku selalu hantar kereta kat sini… Mula2 tu dia ajak aku test sebab nak dengar bunyi tersebut… Memang ada… Dia kata mungkin brek pad sudah habis atau dah keras sangat… So, tukarlah brek pad…. Test balik, masih lagi bunyi… Dia pun kata kat aku untuk buka sistem brek tengok kalau2 ada problem kat situ….
Mula2 sekali yang aku namapak pada kereta aku, ada masalah pada drive sharf… Dah nampak macam dah hancur… Cina bengkel tu pun terus juga bagi tahu aku hal tu…. Dan masalah yang berbunyi tu datangnye dari disc brek yang dah bengkok, brek pad makan sebelah tak rata…. Sebenarnye dah lama masalah tu aku tahu tapi bunyi tu takdelah kuat sangat macam hari ni…. Dan memang dah sampai masa untuk aku tukar sebenarnye….

Maka pagi tu dengan tak relanye hati aku pun suruhlah cina bengkel tu tukar beberapa part dan suruh juga dia service brek pump, service minyak hitam sekali dan tukar sekali minyak brek… Nampak tak gambar di atas tu, yang bulat macam CD tu adalah dics brek dan yang macam tulang kaki tu adalah drive shaft… 
Kereta aku ni bermasalah macam ni memang aku dah jangka sebab 2 minggu lalu semasa aku ambil adik aku di Shah Alam dan on the way ke Banting, kereta ni dah terbang macam cerita Night Rider sebab aku langgar bumper jalan yang besar… Time tu kat kawasan sekolah Pandamaran Klang… Dan kawasan tu pula takde lampu jalan, garisan belang pada bumper tersebut tu pun takde… Hampeh betul, bila dah dekat baru perasan… Dahlah jalan lurus…. Apa lagi naik huru haralah kereta aku dibuatnye… Sejak dari hari tu baru aku terasa lain macam jer kereta aku….

Maka tersadailah kereta aku di bengkel tersebut sampai pukul 12.30 tengahari… Tapi aku puas hati sebenarnye bila semuanye dah tukar… Maklumlah kereta ini banyak berjasa dengan aku… Banyak sangat membantu dalam menguruskan ibubapa aku…. Ke hulu hilir, tak duduk diam…. Membantu mencari rezeki untuk aku dan membantu menguruskan adik aku Anor… Takpe tahun depan kita carikan kawannye yer… Hehehehe….
Kiranye hari tu kopak jugalah poket seluar aku yang sememangnye dah lama kopak ni… Semua kosnye RM405.00…. Nasib baik aku tukar kat area kampung aku Banting, kalau kat Damansara dah pasti RM550.00  kosnye…. Pagi tu aku sms pada bengkel yang selalu aku hantar di Damansara bertanyakan kos2 barang dan upahnye sekali… Sajer nak comparekan, lagi mahal…. Nasib baik rosaknye kat Banting… Alhamdulillah jimat sikit….
Lepas siap tu aku ke hospital semula untuk belikan makan tengahari untuk mak aku…. Dan ngorat sikit nurse kat wad abah aku untuk minta time slip untuk adik aku Anor sebab tak sempat untuk dia ke kelas hari tu… Dan hari tu juga ada sebab kereta aku rosak, rupanye ada seseorang yang baru teringat bapanye yang sakit setelah 50 Hari Mencari Cinta…. Macam2 perangai…. Apa2 pun aku syukur dia dah balik tengok abah aku…. Maklumlah duduk di overseas… Kos mahal untuk balik….