Rasa2nye korang pasti tahu apa benda ni…. Dah pastinye model terbaru iPhone 4G…. Sekarang ni aku pakai iPhone 3GS… Satu2nye phone yang sangat aku minati dan teknologi yang ditawarkan sangat2 berbeza…. Bagi aku, aku sukakan kecanggihan teknologi… Jangan jadi macam sesetengah orang pakai iPhone sekadar untuk menayang pada orang yang kita ni ada iPhone…. Kalau tak mahir menggunakannye pun tak guna…. Sayang pada teknologi yang ada pada phone tersebut… Korang tengoklah dulu design untuk model terbaru ni….

Engineered Glass… All the breakthrough technology in iPhone 4 is situated between two glossy panels of aluminosilicate glass — the same type of glass used in the windshields of helicopters and high-speed trains. Chemically strengthened to be 20 times stiffer and 30 times harder than plastic, the glass is ultradurable and more scratch resistant than ever. It’s also recyclable.

Camera Plus LED Flash… The iPhone 4 camera shoots gorgeous 5-megapixel photos and stunning HD video. And with its advanced backside illumination sensor, it captures beautiful images even in low-light settings. The built-in LED flash does double duty. When you’re taking pictures, it works as a flash. When you’re shooting video it can stay on to light up the scene. And on the front of iPhone 4, the built-in camera is perfect for making FaceTime calls and shooting self-portraits.

Mic Plus Speaker… While most phones have only one microphone, iPhone 4 has two. The main mic, located on the bottom next to the dock connector, is for phone calls, voice commands, and memos. The second mic, built into the top near the headphone jack, is for FaceTime calls and for making your phone calls better. It works with the main mic to suppress unwanted and distracting background sounds, such as music and loud conversations. This dual-mic noise suppression helps make every conversation a quiet one.

Bagi mereka yang telah memakainye sebelum model terbaru ini secara maksimum akan pasti mengetahui akan kecanggihan teknologi yang ada pada iPhone 4G yang baru ini… Masih belum ada di dalam pasaran Malaysia tetapi di Singapore dan release dah…
Features kali ini sangat aku puas hati dan aku tunggu2…. Model iPhone 4G kali ni agak berbeza dengan model terdahulu, ia lebih berbentuk petak kerana ianya mempertingkatkan tahap ketahanan…. Bagi pengguna seperti aku yang mungkin lasak…. Dalam poket ada kunci keretalah, duit syilinglah, phone ni memang tahan lasak dan calar… Ianye direka pada kedua2 belah surfacenye…. kalau aku nanti, aku tambah dengan screen protector lagi… Lagilah sukar untuk calar…
So, buat masa sekarang pastinye aku kena bersabar dan tunggu sehingga iPhone 4G ini keluar di pasaran Malaysia dan pastinye juga aku antara salah seorang yang akan menggunakannye…. Hehehehe… Promote sikit sebenarnye…. Susah untuk aku samakan dengan brand2 yang lain… Dari segi teknologinye sangat2 berbeza dan cara penggunaannye sangat2 menarik….. Kalau korang nak tahu lebih detail, korang boleh layari website ni : http://www.apple.com/iphone 
Selamat menunggu….. Aku yang menunggu sebenarnye…..