Tahun ni aku beraya di Banting, Selangor sendirian dan tak beraya pun di Ipoh seperti kebiasaannye…. Sebab aku tak balik Ipoh kerana menguruskan abah aku… Dan tahun ini merupakan kali pertama aku tak beraya bersama2 dengan wife aku… Agak sedih juga kalau nak difikirkan… Tapi memandangkan keadaan abah aku sekarang ni yang tak menentu kesihatannye, terpaksalah aku dengan wife mengubah segala perkara penting yang dah menjadi kebiasaan aku bersama selama 9 tahun…
Tahun ni di ruamh agak meriah juga sebab tahun ni giliran adik aku Azu beraya di Banting… Jadi mereka2 ni lah yang meriuhkan kan rumah dengan gelagat Si Melly dengan ahli baru family aku Raja Kecik… Dan seorang lagi ahli keluarga aku, Anor yang sekarang ni bercuti UiTM….

Tahun ni adik ipar aku rajin sangat2, kali ni dia volenteer nak buat Kek Asam resepi mak aku… Mak aku sekarang ni dah pencen dari buat kek… Memandangkan sibuk menjaga abah aku, so semuanye diserahkan bulat2 kepada mereka yang telah mempelajarinye… Termasuk lah aku….  Tapi tahun ni aku tak buat kek, sebab aku berada di Banting…

Macam nilah keadaannye bila Si Melly berada di rumah…. Kat mana ada orang buat kerja di pun sibuklah tolong buat juga… Tapi buat sibuk… Hehehehe… Walaupun sibuk2 dia, tapi dah pandai sebenarnye bantu sikit2 kalau disuruh…. Suruh jaga adiklah, minta ambil baranglah, tolong lap peluh lah…

Ini antara barang2 dan adunan yang telah dibuat… Sebab bukan aku yang buat, so terlupa pulak nak tunjukkan resepi dan bahan2nye…. Dulu masa mak aku sihat, sampai tak cukup2 tangan orang tempah… Kakitangannye adalah aku…. Tapi sekarang, kalau buat pun untuk makan sendiri dan untuk hidangan tetamu sahaja…

Macam nilah keadaannye kalau diaorang ni buat kek, pasti bersepah… Kalau aku tak macam ni…. Ni yang buat naik pening kepala mak aku ni…. Aku sendiri pun pening juga bila tengok rumah bersepah… Tapi takpe sebab ada orang rajin nak buat tahun ni….

Maaf…!!! Semasa gambar ini diambil, cuma kerata tepi sahaja yang ada, so rupanye agak bersepah sikit…. Ini adalah untuk test kek jadi atau tidak sebenarnye…. Rasa dah ok, ada pengubahsuaian akan dibuat oleh mak aku lepas ni…. Kiranye masih tak lulus sepenuhnye adik ipar aku Is…. Hehehehe…..