Hujung minggu lalu, family aku ramai yang balik… Termasuklah juga wife aku… Meriah dan peninglah kepala mak aku sebenarnye… Sabtu tu aku agak sibuk sikit sebab ada urusan lain jadi takde masa untuk bersama dengan family member aku yang lain… Lagi2 anak buah kesayangan aku Si Melly…. Kalau dia balik Banting tu asyik nak berkepit jer dengan aku… So, hari Ahad tu aku luangkanlah sikit masa dengan Melly, wife aku Iena dan adik aku Anor ke sebuah restoran baru dibuka di Banting… Restoran ni banyak cawangannye, di Shah Alam, Bangi, Kajang dan banyak lagi tempat….

Tempatnye sangat2 selesa dan menarik… Colour yang digunakan juga menarik perhatian orang dari jauh…. Grafik yang dipaparkan juga up to date…. Kat sini makanan utamanye adalah makanan western… Dan specialist untuk hidangan aiskrimnye… Kalau korang tengok gambar di atas, aiskrimnye dihidangkan sebegitu rupa dan dalam pelbagai perisa… Memang sedap….

Inilah restoran yang aku maksudkan, Ice Room…. Tengok colour catnye, pasti dari jauh sudah nampak…. Dibuka dari pagi hinggalah ke tengah malam…. Kemudahan yang disediakan seperti Wi-Fi, TV dan sebagainye juga menjadi tarikan di sini…. Wah dah macam artikal untuk promote perniagaan pulak aku sekarang ni… Bukan apa, blog aku ni selain sebagai diari kehidupan dan aktiviti aku, jika ada maklumat atau tempat2 yang menarik yang aku rasakan boleh dikongsikan bersama, aku akan buat entry untuk korang pulak merasakannye… Sharing is caring kan…..

Si Melly yang paling excited kalau keluar dengan aku… Belum apa2 lagi dia dah siap2 pakai kasut nak ikut aku… Pakngahnye pun belum siap lagi…. Janganlah janji dengan dia, memang dia akan tuntut, tapi perangai dia tak memaksa… Cuma mulut dia akan membebel kalau tak jadi pergi…. 

Sementara menunggu makanan yang diorder sampai, Melly ada saje yang nak diceritakan kat kitaorang… Kitaorang layan jerlah… Dalam masa yang sama dia akan kacau mak usunye….

Yang ini adalah penaja untuk makan tenaghari hari tu… Siapa lagi kalau bukan Pakngahnye…. Mentang2 Pakngahnye baru dapat payment projek, macam2 korang punya plan yer… takpe sekali sekala… Pakngahnye kan pemurah dan menajag semua kebajikan ahli keluarga…. Ini adalah salah satu perangai aku, kalau aku ada duit sikit aku tak kedekut, dibelanjakan untuk makan takpe….

Ini hidangan pertama yang sampai, Aiskrim/Sobbet Mangga… Nama penuh tak ingat… nampak tak cara aiskrim tu dipotong/disagat…. Terasa buah mangganye…

Yang ini pulak wife aku punya… Green Tea Aiskrim… Pun sedap… Ada kacang merah, kismis dan macam2 lagi….

Budak 2 orang ni sebenarnye kawan baik dan dalam masa yang sama merupakan musuh ketat… Pantang berjumpa ada ajer suara mereka terjerit2 mengacau antara satu sama lain… Si Melly ni pun sekarang tak padan juga kaki kacaunye…. Lagi satu perangai dia, apa yang Usunye makan dia mesti nak kacau… Kadang2 tu Melly makan lagi lebih dari Usunye…

Yang ini adalah hidangan yang diorder oleh Melly… Nasi Lemak…. Sedap sangat…. Ada papadom dan kari ayam….

Yang ini hidangan adik aku Anor…. Spegeti dengan sos cendawan…. Rasanye sangat2 menarik….

Yang ini aku yang punya… Spicy and sour chicken soup… Mee nye macam mee maggi tapi besar sikit…

Wife aku Iena order Meehoon Wantan Soup… Lagi sedap dari aku punya….. Aku punya tu pun sedap juga… Semuanye setakat ni sedap2 lah….

Jemput makan semua…. Haaaa ada yang lapar lah tu… Hehehehe.. Maaf yer entry kali ni tentang makanan lagi… 

Ooooo lupa pulak… Ini adalah Dragon Fruit Aisblend… Sangat2 sedap, tak manis sangat… Manis2 buah… Yang ini adalah aku punya dengan Melly… Kalau korang nak tahu, Melly sendiri yang order hidangan ni…. Aku kongsi dengan dia takut tak habis… Sebenarnye tak cukup pun… Melly minum banyakkkkkk….. 

Bila hidangan Melly sampai atas meja, korang tengoklah gelagat dia kat bawah ni… Agaknye kelaparan budak ni…. Dia pandang jer nasi lemak tu…. Nasi lemak merupakan makanan favorite dia sejak dulu….

Dah pandai suap sendiri dah anak buah aku sorang ni… Dulu asyik minta suapkan jer…. Walaupun dah pandai suap sendiri, kena monitor juga… Nanti habis baju kotor, dah lepas ni nak berjalan lagi…

Dah lepas melayan Si Melly, barulah adik aku Anor pulak makan… Walaupun musuh ketat, kebajikan anak buah kena dijaga juga… Hehehehe…. Ke musuh dalam selimut…. 

Korang nampak tak perangai Melly dengan Usunye… Dia pasti akan kacau makanan Usunye dan kali ni Melly habiskan aiskrim Mangga…. Dekat sejam lebih juga aku kat restoran ni… Lepas ni ada satu tempat yang aku nak bawa mereka bertiga… Iaitu ke Paya Indah Wetland…. Saje nak bawa Melly tengok ladang buaya dan badak air….

Sebelum sampai ke Paya Indah Wetland, dalam perjalanan tu sempat juga singgah di gerai menjual buah2an dan tanaman kampung… Singgah sebab nak beli Jagung dan Pisang Helang buat minum  petang balik nanti… Selain tu, wife aku beli untuk mak mertua aku dari Ipoh… Ada kat Shah Alam ketika tu, so nanti boleh bagi mereka sebelum balik ke Ipoh semula… Alaaaa buat buah tangan dari Banting…. 
Macam tu lah kalau kita dah berkeluarga, kita bukan ada satu family sahaja, kita akan ada 2 family sekali gus…. Maka semua kebajikan untuk kedua2 family ini harus dan wajib kita jaga…. Bagi aku, setakat ini Alhamdulillah aku sentiasa menjaga dan menghormati family2 aku ni… Bukan apa sementara mereka masih ada…. Setakat mana yang boleh kita lakukan, kita lakukannye sebaik mungkin…. Memang aku dah janji dengan wife aku tentang perkara tersebut sebelum kahwin lagi…. Kita sama2 jaga kedua2 family kita….