Hari Kekasih yang disambut semalam oleh kebanyakkan orang ramai dan termasuklah umat Islam sekarang bukanlah menjadi pilihan aku… Hari ni adalah merupakan Hari Kekasih aku… Iaitu berkasih dengan Junjungan kita Nabi Muhammad… Inilah jalan terbaik dalam kehidupan kita sebenarnye…
Tapi dulu masa zaman Jahiliah aku dulu, ada juga aku sambut dengan makwe aku… Alaaaa zaman sekolah2 dululah… Tapi setakat hantar kad dan sebungkus hadiah jer… Jalan2 sambil dating2 takdelah… Itupun pass cara sorok2 taknak bagi member2 nampak… Biasalah time budak2.. Senang sangat ikut cara orang tanpa memikir dan mengkaji…
Itu zaman aku dulu, tapi sekarang dah macam2 cara diaorang sambut… Kalau setakat bagi2 hadiah takpelah tapi siap bawak balik rumah pun ada… Habis hotel2 budget diaorang sewa, kat ceruk mana pun ada dan macam2 lagi yang boleh kita baca dalam surat akhbar harian… Ada beberapa negeri yang pernah aku masuki untuk kerja2 survey aku dulu, aku lihat bersepah budak2 bercouple kat dalam gelap…. Itu kawasan kampung tu…. 
Mana perginye pihak2 yang yang bertanggungjawab… Macam dah jadi stail pulak mereka ni… Yang kebanyakkannye adalah peringkat sekolah menengah…. Duduk berdua2an tepi semak… Aku pulak yang takut melihatnye… Makin rosak dah budak2 zaman sekarang… Itulah yang aku khuatiri sekarang ni…
Apa2 pun satu tindakan perlu dilakukan sejak mereka masih muda lagi…. Dan tidak pulak terlalu mengongkong… Sekira terlalu mengongkong pun, dalam jiwa mereka memberontak… Dan sampai masa nanti pasti sesuatu yang tidak baik akan mereka lepaskan… Itu yang aku nampak sekarang ni dan sebenarnye sejak dulu lagi… Apa2 pun kita berdoa agar semuanye akan baik2 sahaja untuk remaja sekarang ni… Sebab dalam Islam ‘DOA‘ itulah senjata umat Islam