Alhamdulillah…. Keadaan mak aku dah semakin bertambah baik… Takdelah termenung sangat sebab teringatkan arwah abah aku…. Tapi kadang2 tu sayu di hati terlintas juga… Mulalah dia menangis seketika…. Taklah biar dia melepas apa yang terbuku di hati… Siapa yang tak sedih bila pasangan kita meninggalkan kita…. Samalah juga bagi aku…. Bertungkus lumus dengan mak aku menjaganye siang dan malam… Akhirnye Allah lebih sayangkan arwah abah aku…. Terasa tak puas membelanye….

So lepas jer kerja, aku bawa mak aku melihat dan nak menempah Kepuk dan Batu Nesan untuk pusara arwah abah aku…. Kat tempat aku ni banyak kedai yang menjual dan mengambil tempahan…. So banyaklah sikit pilihan…. Petang tu aku ke area Kanchong Darat Banting, sebab kat sana ada 2 kedai yang membuat Kepuk ni…. Harga semuanye sama lebih kurang…. Cuma nak tengok kekemasannye sahaja…. Kedai kali ini memuaskan hati aku, mak aku tak kisah janji aku setuju, dia pun setuju….
Petang tu teruslah bayar deposit dalu dalam RM400.00… Balancenye pada hari pemasangannye…. Mula2, tokey kata dalam 2 minggu baru siap sebab ramai yang menempah dan untuk tulisan pada Batu Nesan takut lambat…. Lagi satu sebab Sabtu dan Ahad memang pack…. Tak lama lepas tu dia call dulu orang yang pasang…. Kalau nak minggu ni, pada hari Ahad pukul 12.30 tengahari…. Oklah tu, cantik… Janji hujung minggu… Boleh tengok masa diaorang pasang nanti….

Mak aku pilih colour kepuk… Mak aku pilih batu putih dan tulisannye emas…. Manakala untuk tulisan pada Batu Nesan, aku pulak pilih…. Aku pilih jenis batu putih yang ditulis menggunakan komputer…. Tapi kena tambah duit sikitlah…. Kalau yang dalam package, tulisannye pada belakang kaca dan lama kelamaan ianye akan pudar…. Yang aku pilih ni tebuk nama atas batu, so kalau tulisannye hilang kelak, kita boleh cat semula dan ianye kekal berlubang sampai bila2….
Insyaallah, minggu ni pusara arwah abah aku akan berkepuk… Dah ada rumah arwah abah aku… Sebab lambat  untuk aku buat Kepuk dan Batu Nesan ni sebab aku nak bagi tanah pusara abah aku betul2 mampat dan padat…. Hari ni dah masuk 2 bulan lebih abah aku meninggalkan aku…. Terasa juga rindu bila terpandang gambar dalam iMac aku ni…. Terasa tak puas menjaganye sebenarnye…..
Malam tu, aku tengok mak aku, riang jer lepas dah settle tempah Kepuk dan Batu Nesan arwah abah aku… Mungkin mak aku terasa macam berhutang dengan abah aku…. Tinggal nak buat kenduri jer tak lama lagi…. Tarikh dah ada, cuma nak tunggu harinye sahaja….πŸ™‚