Kali ini adalah sambungan entry lepas aku makan Bi Bim Bap kat Garden tu…. Minggu lepas aku beli OS (Operating System) baru untuk iMac aku…. Beli secara online di dalam App Store…. So semua setting akan diuruskan melalui online…. Macam tulah kalau kita pengguna Apple…. Ada sajer yang nak diupgrade lepas beli… Yang canggih2 pulak tu…. Tapi sangat2 puas hati….

Bila dah upgrade OS Lion ni mulalah otak ni nak gadget baru untuk OS ni…. Tu yang aku pergi ke Garden Mid Valley tu…. Sebab nak pergi ke outlet Machines…. Nak tengok gadget baru katanye… Survey dulu….

Nampak tak…???? iMac yang kiri tu masih lagi OS Snow Leopard dan yang kanan tu pulak OS Lion yang baru…. Settle satu2 dulu…. Lepas dah expert pakai, baru boleh upgrade yang lain2 pulak…. Minggu lepas 2 iMac aku berada di Damansara sebab nak upgrade…. 

Dari konon2nye nak survey dulu, bila dah sampai kat Machines terus beli….. Menyampah jer wife aku kat aku… Hehehehe…. Sebenarnye memang nak beli dari dulu lagi tapi belum ada kepentingan…. Bila dah upgrade OS Lion, barulah aku berani nak beli…. Buat apa kalau beli tapi tak pakai sangatkan….???? Membazir jer nanti….

So kali ini tambahan gadget aku untuk iMac aku adalah Magic Trackpad dari Apple…. Ia sama dengan mouse pad pada laptop… Cuma ia lebih besar dan sangat2 mudah berbanding penggunaan kita pada mousepad di laptop…. 

Kelebarannye sama dengan Wireless Keyboard iMac aku…. Memang berbaloi… Harga bagi gadget tersebut adalah RM216.00 bagi pengetahuan semua pengguna Apple yer…. Harga memang mahal tapi sesuai dengan teknologi dan cara ia dicipta…. 

Kat bawah ni antara video Magic Trackpad ni….

Layan……

Advertisements