Selamat pagi semua…. Alhamdulillah… Aku masih lagi berblog… Kalau tidak macam beberapa minggu yang lalu terus terabai jer blog aku… Korang pasti perasankan…. Tapi kini aku rajin semula….
Ni nak cerita sikit tentang aktiviti kekeluargaan aku pada hujung minggu…. Lepas aku jadi Anakin Skywalker, kali ni mak aku pulak yang menerajui watak tersebut…. Hehehehehe… Kesian mak aku…. Mak aku sekarang sangat2 sukar untuk dibawa datang ke rumah aku di Damansara… Sebab dia sayang nak tinggalkan rumah…. Ini pun macam2 cara untuk pujuk dia…. Pujuk itulah, pujuk ini lah, last sekali aku kata, “Jom kita buat cermin mata…. Senang sikit nak baca Al-Quran setiap hari….”…

Akhirnye mak aku akur juga dengan aku…. Sebab mak aku ni kalau membaca Al-Quran naik sejengkal jer dari mukanye sebab tak nampak…. Rabun dekat…. Rabun jauh takde, ok jer… Boleh nampak…. Tak tinggi pun rabun jauh dia, baru 25 untuk kiri dan kanan mata…. Tapi untuk rabun dekatnye tinggi….

Time ni tengah test power kaca mata barunye nanti…. Tengah membaca kertas test…. Selesai sajer test dan dah buat payment… Aku ajak dia merayau pulak sekitar Ikano dan Curve…. Itu semuanye umpan untuk dia datang lagi nanti…. Mak aku ni jarang berjalan sejak arwah abah aku sakit…. Berapa tahun dia menjaganye…. Dan tahun nilah baru dapat berjalan, tapi hatinye bukan kat sini sebenarnye… Hatinye teringat rumah di Banting…. Lebih 2 hari kalau datang Damansara, mulalah dia resah jer… Dah tahu dah dia nak balik…. 
Macam tulah ragam mak aku sekarang…. Kita sendiri pun mungkin macam tu juga bila dah tua…. Entah2 lagi teruk…. So bagi mereka yang mempunyai ibu dan bapa lagi, jagalah mereka dengan sepenuh hati dan seikhlas yang boleh…. Bila mereka tiada kelak, baru korang tahu erti kasih sayang ibubapa sebenarnye…. Time tulah baru nak terasa rindu, time tulah terasa bersalah dan macam2…. Sekian….